måndag, december 08, 2008

Förlossningen...


Igår skrev jag ju att jag inte mådde så prima. Gick o la mej ganska tidigt, runt 22 tror jag. O någon gång efter 00 vaknade jag av att jag hade skitont i magen. Läskigt ont alltså... Så jag skrev till Tim att de va något som inte va som de skulle. Han kom hem på en gång. Ringde då akuten, o fick prata med världens mest ohjälpsamma människa tror jag... Hon visste/kunde INGENTING!! Trodde de fanns förlossning i Ludvika o gav mej fel nummer o skit. Nejtack. Ingen bra människa. Efter mycke om o men ringde jag till Förlossningen i Falun iaf. O då fick jag prata med en jättesnäll barnmorska. Hon tyckte jag skulle komma in. Så kl 02 åkte vi hemmifrån i full fart. Marie o David hade Zelda.
Kom fram till Falun 03 tror jag... Där fick vi träffa en trevlig BM som tog blodtryck o frågade massa saker. Sen fick jag lägga mej på en säng o ha konstiga saker på magen som mätte hur starka/täta sammandragningar jag hade och kolla Ärtans hjärtljud. De va nog de bästa med natten :p De är så mysigt att höra... Anyway. Sammandragningarna blev bara värre o värre, så runt 06 (?) fick jag ta en bricanyltablett som skulle stoppa dem. O efter de vart de lugnt ganska snabbt. Sen fick vi typ bara vila o vänta. Så vi försökte sova lite, men de va ju lättare sagt än gjort. Hade kryp i hela kroppen efter den där tabletten, o sängen va ju inte heller den skönaste. O stackars Tim fick ligga i en Saccosäck :p Någon gång efter 07 gick älskling o gjorde frukost till oss i köket. Damn va gott de va! Hade då inte ätit på 12 timmar tror jag :S O två timmar o npgra undersökningar senare fick vi åka hem. Yes. De va de äventyret. Efter vi lämnat förlossningen ville Tim till Donken o käka toast, så de gjorde vi. Gott med mer frukost... Sen drog vi mot Ludvika igen.

Åkte till Marie o David då o hämtade Zelda o drack lite kaffe. O så fick Ärtan sina första julklappar ;p Haha. Fick massa söta kläder med vilda djur på. ^_^

Vi kom hem till oss igen kl 12... Trötta o jävliga. Så vi gick o la oss o sov resten av dagen typ :) Skööönt!

Jag o Ärtan mår bra nu iaf. Ska ta de lite lugnare framöver, så att han kanske stannar 10 veckor till iaf. Hej hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

tur att både du och ärtan mår bra!